LudaDS
Методи навчання які основані на досвіді Печать E-mail
Автор Oleg   
15.10.2010 г.

Всупереч розхожій думці в основі самої фундаментальної ерудиції лежать зовсім не зубріння й особлива ретельність.

Скоріше ерудиція є результатом природного навчання на основі досвіду. Наприклад, чи багато хто з Вас вчилися ходити, говорити рідною мовою або кататися на велосипеді, ретельно вивчаючи це по книгах? Імовірно, ніхто. Навпаки, щоб навчитися кататися на велосипеді, Ви швидше за все сідали на нього й намагалися проїхатись. Звалившись не один раз, ви впевнено набирали досвід, удосконалюючи основні навички, необхідні, щоб втриматися в сідлі, рухатися вперед і зупинятися. Природна здатність до навчання була задіяна через процес здобуття досвіду й реакції на нього.

«Несвідоме знання» одержало розвиток без будь-якого свідомого усвідомлення того, як нервова система все це вирахувала.

Для більшості з нас досвід навчання їзді на велосипеді відрізняється від досвіду навчання правопису, читанню або рішенню математичних завдань. Замість навчання в інтерактивному середовищі разом зі своїми батьками, родиною або друзями, що тренують і підбадьорюють нас, ми займаємося в класі, дивлячись у книгу або на дошку. Взаємодія або підбадьорення наших друзів важалось шкідливим або навіть підступним. При звертанні до динамічного навчання нас цікавить одне питання: «Насправді справа вивчення якого-небудь предмета начебто правопису або читання дійсно настільки відмінна від навчання їзді на велосипеді, що вимагає інших методів навчання?»

Динамічне навчання - це процес навчання через досвід. Прийоми й вправи динамічного навчання включають навчання на власному досвіді й із залученням різних методик мислення. Зокрема, динамічне навчання особливий увагу робить на тому, «як» учити на противагу змісту або «чому» учити. Динамічне навчання визнає також, що відносини між людьми є ключовим чинником у навчанні. Звідси основний акцент на вміння спільного навчання й групового наставництва. Так, методи динамічного навчання сильно відрізняються від старанного сидіння за партою з акуратно складеними руками й поглядом, спрямованим на дошку.

Динамічне навчання використовує принципи моделювання й інструментальні засоби нейролінгвістичного програмування для здійснення природних здатностей навчання через усвідомлення, пошук і одержання даних. Вихідна передумова полягає в тому, що, навчаючись, ми використовували свій мозок і інші частини нервової системи, що часом куди складніше, ніж здається. Справді, у деяких стільки проблем зі своєю нервовою системою, що вони задаються питанням, чи є вони справжніми власниками власної нервової системи.

І отут можна запитати: «Якщо мій мозок дійсно належить мені, з якої статі в ньому виникають бачення смачненького, коли я намагаюся сісти на дієту?» - або - «Із чого це він повторює, що я обов'язково провалюся на іспитах, коли й без того важко зосередитися?» Чому наш власний мозок змушує нас відчувати занепокоєння перед іспитом? Може, йому важко там і хочеться назовні? А може, це й зовсім чийсь чужий мозок? Мозку не подобається бути не на своєму місці, і саме тому він завжди чіпляється до нас. Як ще можна пояснити, що в одній справі ми сама компетентність, а ледве відвернемося - і дурень дурнем? Як виходить, що одна справа буквально спориться, а щось інше ну ніяк не виходить у той же самий час? Чи можливо навчитися використовувати свій власний мозок по своєму бажанню й тоді, коли нам це заманеться?

Приміром, у чому властиво різниця між навчанням правопису і їзді на велосипеді? Більшість висловилася б у тому плані, що один процес є по суті «фізичним», у той час як інший «розумовим». Однак написання слова є настільки ж «фізичним», як і вертіння педалей велосипеда. А розумова активність по керуванню кермом і втриманню рівноваги на велосипеді настільки ж складна, як і під час запам'ятовування правил правопису. Виразно, в обох випадках задіяна система координації нашої нервової системи для досягнення поставленої мети.

Так у чому ж складається ця сама активність по навчанню правопису? Хтось називає нам слово. Слово входить у вуха як звук. Мозок щось із ним робить, і в кінцевому підсумку ми виговорюємо якісь літери вголос або записуємо їх у відповідь. Де-небудь між завданням написати або вимовити по буквах слово й реакцією на завдання наша нервова система проробляє якусь операцію. Саме цей проміжок і є сферою інтересу динамічного навчання.

Коли люди думають, учаться правопису, вимовляють слова по літерах і т.д., вони активізують якусь комбінацію своїх сенсорних репрезентативних систем - тобто вони бачать, чують, почувають, оцінюють захід або смак. Наша нервова система, природно, підключена до входу, обробляє й зберігає образи, почуття, звуки, заходи й смак, з якими ми зіштовхуємося протягом дня. Ми здатні також до уяви. Приміром, можна уявити, начебто пливеш у височині, дивишся зверху на себе, що читає книгу. На додаток до збереження різних сенсорних подань наша нервова система може формувати образи, звуки й почуття.

Один з основних принципів НЛП і динамічного навчання полягає в тому, що, коли люди вчаться або міркують, вони збирають воєдино компоненти знаків, звуків, почуттів, заходів або смаків. Звичайна структура, по якій індивід вишиковує й комбінує свій сенсорний досвід, у НЛП називається «стратегією».

Таким чином, я хотіла б вам показати порівняльний досвіт в написанні контрольних чи дипломних робіт. Так в нашому суспільстві глибоко закралася думка, що написання робіт під замовлення – це безвідповідальна справа, безвідповідальність на мою думку купівля готової “корочки” та іспитів. Я, досі пам’ятаю написання власного диплому, при навчанні – це був стрес – це був шок, а чому, елементарний досвід, відіграє дуже важливу роль при написанні та насамперед при здачі, невпевненість та страх.

Хочу вам запропонувати свої послуги в написанні дипломних, курсових, контрольних робіт, рефератів та базу готових робіт представлених на сайті www.best-work.com.ua і www.slv.com.ua але пам’ятайте, що написана робота не позбавляє Вас обов’язку знати учбовий матеріал, вона лише сприяє захисту та отриманні більш якіснішої освіти підкріпленої досвідом спеціаліста.

Последнее обновление ( 15.10.2010 г. )
 
« Пред.   След. »


© 2017 LudaDS
Сайт создан: 10.2010
Автор: Джигора Олег dzhigora@gmail.com